Tutorial - Brun/Svart sminkning

Woho, Cissi är tillbaka med tutorials! Denna ögonsminkning som jag tänker dela med mig av gjorde jag för några dagar sedan, tycker att den blev riktigt snygga faktiskt. Just det, ignorera mina oplockade ögonbryn, hittar inte nopparen, hah! Såhär gör du för att göra denna ögonsminkning;


1. Börja med att lägga en primer på hela ögonlocket, ända upp till ögonbrynet. Ta sedan en liten pensel och lägg en guldig ögonskugga i inre ögonvrån, cirka 1/3 av ögat.

2. Ta sedan en ljusbrun ögonskugga och lägg den på resterande av ögonlocket, dock inte hela vägen ut. Lämna en liten bit till..

3. .. den mörkbruna ögonskuggan! Skugga ihop övergångarna som blivit så att det smälter ihop på ett fint sätt.

4. Skugga den mörkbruna ögonskuggan upp mot brynet, använd mer färg om det behövs.

5. Ta en svart ögonskugga och lägg den längst globlinjet, skugga in den i det mörkbruna. Applicera eyeliner och mascara - klart! 





Kommentarer
Postat av: Ellen

Jättesnygg sminkning! Skulle inte du kunna visa hur man lägger eyelinjer? Jag tycker att det är jättesvårt och får aldrig till det.. Men jag vill verkligen lära mig för det är sjukt snyggt. Hela sminkningen blir snyggare med eyelinjer.

2011-09-12 @ 16:59:11
Postat av: Tess

Supersnyggt!

2011-09-14 @ 16:34:02
URL: http://motherwomanwife.blogg.se/
Postat av: caroline

Sjukt fint, ska testa snart!

2011-09-16 @ 22:36:16
URL: http://carolinedesiree.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad fint :)

2012-02-13 @ 12:57:43
URL: http://FLAVOURED.se
Postat av: Linda

Jättefint! Har beställt en sådan palett som du har efter att ha sett din blogg. Letade efter fina bruna toner. Undrar så vilka av skuggorna i paletten som du har använt till denna look?

2012-03-16 @ 21:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0