Svar på frågor del 1

Fråga: Har du något tips om vad man ska göra mot oljig/fet hy??

Svar: Hejsan! Jag hade faktiskt oljig hy för ungefär 2 år sedan. Jag bytte ansiktsprodukter sen försvann det helt, och jag saknar det inte. ;) Nej men jag tror personligen att hyn blir van en viss produkt om man använder den länge, så att den slutar fungera. Jag minns att jag hade Neutrogena hela tiden förut och tyckte att den var hur bra som helst. Men efter ett tag hade den liksom inte samma effekt, den slutade att fungera helt enkelt. Så jag bytte lite till och från. Mn nu har jag fastnat för ACO's Spotless produkter, värt att testa!

Sedan tycker jag att du ska använda en bra ansiktsprimer innan du lägger foundation, det använder jag alltid, även om jag inte har foundation. Om du inte använder puder så kan du testa att använda det för att matta ner det glansiga. Sedan är självklart sömn och frukt superviktigt för hyn, det nämner jag alltid!



Fråga: Hur går det med ditt företag? Trodde du att det skulle gå bättre/sämre? Tycker du att det är kul att hålla på med? Hur mycket har du sålt för totalt? Sköter du bokföring själv? Tips till dom som vill starta eget? Oj nu blev det många frågor i ett men jag funderar nämligen på att starta en ebutik jag också! :)

Svar: Hejsan! Jo, det går faktiskt bra, bättre än vad jag trodde att det skulle gå faktiskt. Det är till och från; vissa dagar kan jag tycka att det är superkul, men vissa dagar mindre kul. Som idag, jag har lyckas tappat bort min kvittomall, så jag måste göra en ny och det suger! Det är fult att prata om pengar, hah. Men 6-siffrigt kan jag säga att jag sålt för. Nej, kära Marita sköter min bokföring och det gör hon bra. Jag fattar ingenting när jag ser hur hon har gjort, hah. 

Mina tips till de som ska starta eget är att inte ha för bråttom. Ta det lugnt och tänkt igenom om det verkligen är detta du vill. Hitta leverantörer i god tid innan du startar företaget (jag hittade mina ett halvår innan jag startade upp). Se till att ha ett bra startkapital, allting kostar mer än vad man tror. Och kom ihåg detta; ALLA kommer att försöka "pressa" dig på pengar. Det finns inte en ärlig människa. T.ex. jag fick en faktura från Swedbank där jag fick betala 450 kr för papper som jag inte ens ville ha. Hah, helt sjukt! På Verksamt.se finns det mesta du behöver veta, där kan du även registrera ditt företag.


Fråga: Jag har en väldigt torr hud, alltid haft.
Bästa ansiktskrämen jag testat är en blå tub, ACO, har du något annat förslag man kan testa och ändå ligger till bra i pris?

Svar: Jag har tyvärr inte hittat någon mirakel produkt mot torr hy. Men denna ansiktskräm har väldigt många skrivit om och de flesta som använt den tycker att den är superbra;

Eucerin AQUAporin Cream Rich, 159 kr - Apoteket



Fråga: vilken är din största vinst? tänkte du spelar ju på trav och så har du vunnit stora summor? :)

Svar: Hah, nej jag har inte vunnit stora summor på trav alls faktiskt. Min största vinst är när jag vann 2 biljetter till Melodifestivalen i Globen + hotellövernattning på ett as nice hotell. Det var faktiskt snart ett år sedan och jag tog med mig min baby, en väldigt mysig helg blev det. Det var faktiskt tack vare er som jag vann 1:a pris, så tack till er kära läsare! ♥



Fråga: Vad har du haft för husdjur under ditt liv?

Svar: Ankor, gäss, hönor, hundar, katter, tuppar, påfåglar, hamstrar, marsvin, kycklingar, kaniner, har säkert glömt något men dessa kommer jag på just nu, haha!

Fråga: Vad gör du om 10 år?

Svar: Om 10 år... Vad är jag då? Nästan 31, uh ångest. Nej men, då är jag gift har tre barn, där en liten flicka heter Alicia (så himla fint). Jobbar kanske på en bank, är glad och snygg. En riktigt MILF, nemen.. Nu ska jag gå och käka, puss!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0