De oskuldsfulla

Idag är det en dålig dag. En dag jag bara vill lägga mig under täcket med en bra bok. Jag har länge velat läsa boken "De oskuldsfulla" men det har liksom aldrig blivit av. Men jag har faktiskt skickat efter den nu, så det ska bli spännande att se om jag finner någon tid för den. Kan ju alltid hoppas. :)



Kopierade handlingen av adlibris.com om ni vill läsa, om inte - scrolla ner eller något, haha.

"DE OSKULDSFULLA är en otrolig historia om tre systrar som växer upp i en religiös sekt, och om deras respektive flykt ifrån detta liv.

Juliette, Kristina och Celeste föds in i och växer upp i sekten Guds barn. Sekten grundades i Amerika under sent sextiotal och är nu känd under namnet Family International. En av de mest upprörande aspekterna av sektens religiösa utövande är användandet av sex för att åskådliggöra Guds kärlek, något som i grund och botten betydde sex mellan sektens medlemmar, oavsett deras respektive ålder.

Systrarna formades från födseln till att bli Guds soldater. I tidig ålder skilde man dem åt och de växte upp med helt skilda erfarenheter från sin tid i sekten. Celeste var involverad i de högre skikten av armén, Kristina var fotsoldat och Julianna var rebellen som testade den strikta regimens gränser så fort hon fick tillfälle. Gemensamt har de ändå känslan av att det är något som är i grunden fel med den värld de lever i, trots att de inte känner till något annat liv.

Vi får följa med på deras livsresa i sekten tragedin, absurditeterna och det slutgiltiga hoppet och deras liv efteråt. De har också tre yngre systrar i Uganda, och de fokuserar nu på att förhindra att deras egna erfarenheter upprepas."

Kommentarer
Postat av: wictoria

Ville tipsa om min "dagens blogg"-tävling som du kan anmäla dig till redan nu. Tävlingen avslutas klockan 23:59 24/2 och vinnaren presenteras under dagen den 25/2 :)



Och jag ber om ursäkt, ifall du klassar det som spam men tar gärna emot kommentarer om du har tävlingar eller liknande! Kram :)

2011-02-23 @ 22:47:40
URL: http://wictoriapersbrandt.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag har läst den, rekommenderar den verkligen!!

2011-02-24 @ 20:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0