Tutorial - grön sminkning

Nu ska jag visa er en väldigt enkel, grön sminkning som jag gjorde igår kväll. En av er ville ju det. :) Kom med fler tips. Först i kö är en mörkbrun sminkning, det får bli nästa vecka eller på söndag! :)


Dessa färger har jag använt. De två till vänster har jag blandat och använt i steg 1, de andra två har jag blandat och använt i steg 2. Jag har även använt mascara, eyeliner och vit kajal.


1. Börja med en bas (som alltid). Efter det, börja med att täcka hela ögonlocket med en snygg, grön färg.


2. Lägg en mörkare, grön ögonskugga och lägg den där jag lagt prickarna. Börja i yttre ögonvrån, där vill du ha mest färg. Tona sedan ut ögonskuggan så att du får ett snyggt avslut. Applicera eyeliner och mascara och även vit kajal på nedre slemhinnan om du vill det. :)


Då kommer det att se ut såhär. :)


Kommentarer
Postat av: josefine

heej kolla på min´blogg du kan få ett pris om du vill<3

nice blogg:)

2011-01-13 @ 14:15:35
URL: http://josefineitsmy.blogg.se/
Postat av: Andrea

ooooh! Najsigt! :)

2011-01-13 @ 20:19:00
URL: http://antway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0