Tutorial - Gold, Black, Pink

1. Börja med att lägga en primer över hela ögonlocket och upp till ögonbrynet. Ta sedan en guldig ögonskugga (min ser typ vit ut, men den är guld - lovar ;) ) och lägg den längs in vid ögonvrån och en bit ut som jag gjort på bilden. Ta sedan en svart ögonskugga och lägg den en bit in på det guldiga och resterande av ögonlocket. Ta en pensel och "skugga ihop" den guldiga och svarta ögonskuggan. Ps. Ta lite svart i taget så att det inte blir alldeles för mycket.

2. Tona ut det svarta uppåt mot ögonbrynet.
3. Ta sedan en rosa ögonskugga och lägg den ovanför den svarta ögonskuggan. Tona det rosa mot brynet.

4. Ta en snedskuren pensel och lägg svart och rosa ögonskugga på nedre fransraden, 50/50 som jag gjort på bilden. Tona ut båda, tona även "övergången" från svart till rosa. Måla en snygg eyeliner och applicera mascara så blir resultatet såhär; 


Produkter jag använt: 

Guld, rosa och svart ögonskugga - 120 paletten
Eyeliner - Cake eyeliner - Make Up Store
Mascara - False Lash Effect Mascara - MaxFactor

Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt! ska absolut testas :)

2012-02-04 @ 13:47:18
Postat av: Anonym

Vädigt snyggt! :D du borde fortsätta göra såna här :)

2012-02-04 @ 16:49:28
Postat av: Gabriella

Snyggt! :D

2012-02-04 @ 21:08:02
URL: http://justbell.blogg.se/
Postat av: Blopparna - Alexandra

Riktigt snyggt!

2012-02-07 @ 09:59:31
URL: http://blopparna.bloppfashion.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0